tisdag 21 augusti 2012

Concerta....

Jag har börjat med Concerta!!
Visste inte riktigt vad jag gav mej in på när jag börja, satt och stirrade på den första tabletten innan jag vågade svälja den, som om det skulle varit min värsta fiende..
Hände inte så mycket första veckan på 16 mg, men sen så va det dags att ta 36 mg......

Tog första 36 mg tabletten, ett tag efter så kändes det som hela kroppen och hjärnan tvärnita!!
stod still några sekunder och sen uppgraderades, en helt otrolig känsla!!!
Efter 51,5 år med för lite dopamin fyllde jag på, hjärnan måste fått en chock!!!
VARFÖR VA JAG TVUNGEN ATT VÄNTA SÅ LÄNGE!!!!!??????

Nu har jag tagit 36 nån vecka och det är så stor skillnad!!
Svårt att förklara hur det känns exakt , men det är lugnare och klarare,
förut krockade alla tankarna hela tiden, det gjorde att jag oftast gjorde allt på en gång
eftersom det va så det va i hjärnan, nu kommer tankarna en och en..

Om man tänker sej en motorväg med MASSA bilar och inga körfiler, alla bilar kör huller om buller,
så plötsligt kom personalen från firman concerta och målade filer, nu kör det lika många bilar,
men dom har filer att köra efter så det blir inte lika rörigt!!
Jag vet inte om jag kommer stanna på 36 eller öka lite till, tror att jag kanske ska öka,
behöver ett och annat stoppljus också på min motorväg, få se vad läkaren säger om det.

Jag blir fortfarande trött, hemskt trött så fort jag gör någonting,
men det är som att tröttheten går över lite fortare och är lite enklare att klara av...
Älskar mitt nya läge, samtidigt som jag inte kan låta bli att känna att det ju hade varit
bra om jag fått detta för si sådär 40 år sedan!!!

Då hade jag ju klarat skolan, hade haft en utbildning, inte behövt ha ett så rörigt liv,
och framför allt så hade jag sluppit leva i mer än 50 år och undra varför jag inte va som andra
som faktiskt fixar sina liv och inte är så röriga som jag varit...

Tänk om.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar