tisdag 21 augusti 2012

Hedäng - igen =)

Idag så började jag på Hedängskolan igen, jag är på Biblioteket två dagar i veckan.
Bibblan är på högstadiet, jag är där ideellt, får ingen lön!
Men det är roligare än att sitta hemma varje dag och stirra :P

Ungdomar är fantastiska, förstår inte folk som tycker annorlunda...
Finns förklaring till att jag älskar att jobba med ungdomar -

Jag har haft en minst sagt trist uppväxt, bråkigt hemma och hängde inte alls med i skolan.
på den tiden fattade folk tydligen inte alls att en elev som inte hänger med kanske kunde ha ADHD!!
Dom gjorde en IQ test på mej för att som dom sa "kolla om du är dum i huvudet eller varför du inte alls hänger med", sagt och gjort, fick gå till en man och han gjorde massa konstiga tester,
dom kom fram till att dum i huvudet var jag absolut inte...

Sen va det tydligen bra så, trots att jag flera gånger försökte få dom att förstå hur det va hemma.....
Gick till kuratorn, till skolsköterskan, till soc, bup ja alla jag kunde komma på,
ingen fatta, ingen lyssna, ingen brydde sej och ingen gjorde nåt....
Det att ingen lyssna och att jag blev lämnad ensam på ett flygplan när jag va 1,5 år och fick flytta
ENSAM från Canada till min farmor i stockholm, (jag kunde inte ett ord svenska),
och att jag hade ADHD som ingen fattade gjorde att jag fattade massa förödande beslut som
ledde till våldtäkt och massa annat jobbigt!!!

Idag har jag fått en ADHD diagnos, jag har ett bra liv, trots allt hemskt som hänt mej i livet,
(skriver inte allt här), fick fem fantastiska barn som idag är vuxna, och har fem barnbarn!
Hur många extra barn i form av ungdomar jag har, vet jag faktiskt inte, har tappat räkningen  ;D

Men jag brinner för att hjälpa ungdomar, som man säger "Been there, done that",
jag har nåt att ge och jag förstår dom!

Men jag måste tillägga, att om jag inte haft Gud som hjälpt mej, hade jag inte ens levt!
Flera terapefter och psykologerna som utredde mej nu för ADHD, kan inte förstå att jag ens lever.

NU förstår ni varför jag vill vara i skolan, varför jag låter ungdomarna komma hem till mej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar