söndag 19 augusti 2012

kristna


Fick en så hemsk bild idag på min facebook sida, jag SKÄMS!!!! Jag håller inte alls med! Jag har träffat den underbaraste man som finns, byter aldrig!!! Han sa klart och tydligt när vi träffades att han inte va troende, skulle jag struntat i honom då och missat dessa underbara år???

Vad är fel på en del kristna, varför hugger dom på alla som inte är som dom??
Läs bibeln och se hur Jesus levde, han umgicks med prostituerade, trollkarlar, brottslingar, mm,
dom han skällde på, var dom religiösa! Det va också dom religiösa som skällde på Jesus då han umgicks med syndarna, och t.o.m åt med dom, som det står. Men Jesus va cool, så han fortsatte att umgås med dom
och fortsatte att skälla på dom religiösa!!
Inte ens Gud är religiös, så som många kristna är..

Jag vill inte döma kristna ,lika lite som jag vill döma homosexuella, transsexuella , eller någon annan,
men det gör mej ONT när kristna gör såna här saker, för deras ANSVAR är att visa hur Gud är,
men det gör dom inte på det här viset!! Hur ska folk då kunna välja att leva med Gud när dom hela tiden får fel bild av vad det innebär?? Tänk om kristna istället kunde visa den OTROLIGA kärleken som Gud har för ALLA människor? Sen är det så här, ingen människa, verkligen INGEN är perfekt!!
Inte ens Gud kräver att vi ska vara det!!  Jesus gick här på jorden, han vet hur vi har det, han vet hur vi känner det och hur svårt det är ibland...
Står i bibeln att vi ska leva en dag i taget, sen står det "var dag har nog av sin egen plåga"...

Vill säga FÖRLÅT för allt dumt kristna sagt och gjort, förlåt älskade underbara Mauno för att dom skriver så här elakt, jag håller inte alls med, jag har världens bästa man!!! 
Det är helt underbart att leva med Gud, varje dag är ett äventyr!!
Helt underbart vad han gör i mitt liv, vill du veta vad så fråga mej...

Kram på er, ni är så värdefulla och älskade!!

2 kommentarer:

  1. Mycket bra skrivet. Instämmer helt. Många kristnas fördömande har skadat väldigt mycket!
    Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Magnus det är fruktansvärt och ansvarslöst!!

      Radera